CR
Brabanti Balázs 2005.05.16. 18:53
Design: A Honda nem egy formabontó típus, így a piros szín dominál továbbra is. Az oldalspoilerek apróbb finomításokon estek át az előző modellévhez képest, ezáltal jobban követik a váz ívét. Az első sárvédő is más alakú lett, mint azt már megszokhattuk. Az alumínium váznak köszönhetően nem látszik a fekete színű tank, pedig a többi krosszgépnél ez igen meghatározó elem. Az ülést szintén átdolgozták, keskenyebb és keményebb lett.
Futómű, váz: A 250-es és a 450-es motor egy teljesen újra konstruált vázat és futóművet kapott, a kisebbik modellt, a 125-öst csak módosították. Gyakorlatilag a negyed literesnek az első fékén kívül semmije sem egyezik előző évi társával. Új az első teleszkóp új a hátsó rugózás és a himbák. A hátsó féken egyben van a főfékhenger és az olajtartály, nagyobb a féktárcsaátmérő és a -vastagság, kisebbek a fékbetétek. A próba alkalmával meglepő élményben volt részem. A Honda egy kemény futóművű motor volt. Ez a múlt. A jelen pedig egy kimondottan jól hangolható, jóindulatú rugózás, ami a nem csekély, közel 60 lovacskával párosul. Több mint megnyerő.
Motor, menetteljesítmények: A 250-es gép motorja is új. A legnagyobb változtatást a kipufogógáz vezérlő szelepnél végezték. Ezt rendhagyó módon, először a krosszmotorok történetében elektronika és szervomotor vezérli.
A 450-es, négyütemű 4 titánium szelepes, egy vezérműtengelyes motor teljesen új konstrukció. A kipufogó szelepeket himba mozgatja. A megfelelő kigyorsításról 55 lóerő gondoskodik nem kevés nyomatékkal párosítva. Váza szinte teljesen megegyezik a kétüteműével és a súlya is csak 7 kilóval nehezebb. Az egyenetlen egyenesekben stabilabban viselkedik és egy könnyebb versenyző akár harmadik sebességi fokozatban is képes vele rajtolni. Megjegyzem ebben az esetben illik rendelni egy tartalék kuplungot.
A 250-es motorral könnyebb szűken kanyarodni és ugratni, érezhető az 5 lóerő különbség, amit viszont kiegyenlít a 450-es nyomatékrugalmassága. A nyolcad literest is megérintette a változás szele. Itt is látható az átdolgozott váz és rugózás. A próba alkalmával érezhető volt a teljesítmény különbség természetesen a nagyobb motorok javára, de nehezebb vele elfáradni és nagyon jóindulatú. Minden motorra jellemző a kitűnő úttartás és a stabilitás nagyobb sebességekben is. Ez nagyon fontos gyorsabb és "ramplis" egyenesekben, ahol az ember örül, hogy rajta marad a gépen.
A négyütemű gőzkalapácsnak van még egy nagy előnye a többi márka típusaival szemben, az automata dekompresszor, ugyanis nem mindegy, ha verseny közben leáll a motor, mennyi idő alatt és mennyi energiával sikerül újraindítani.
Összegezve a próba tapasztalatait elmondható, hogy mindhárom krosszgépnek érezhetően javult mind a teljesítménye, mind a rugózása és stabilitása. Külön említeném a 450-es jóindulatú viselkedését, ami nagyon megkönnyíti a vele való motorozást. Aki e márka mellett dönt, biztos vagyok benne nem fog csalódni a Honda megbízhatóságában sem.
HONDA CR125R
Motor: Léghűtéses, kétütemű, egyhengeres Furat x Löket: 54 x 54.5 mm Lökettérfogat: 124.8 cm3 Sűrítési viszony: 8.8 : 1 Üzemanyagellátás: 36mm Mikuni TMX síktolattyús karbutátor Max. Teljesítmény: 41 LE (30.2 kW) 11,500/min-nél Max. Forgatónyomaték: 20.3 Nm (2.76 kpm) 1,000/min-nél Gyújtás: Digitális tranzisztoros gyújtás, elektronikus szabályozóval Indítás: Berúgókar Sebességfokozatok száma: 5 Meghajtás: Lánc Méretek (HxSzxM): 2,169 x 823 x 1,283 mm Keréktáv: 1,467 mm Ülésmagasság: 942 mm Hasmagasság: 340 mm Tankűrtartalom: 7.5 liter Felnik: Öntött alumínium felni Gumik elöl/hátul: 80/100-21 51M /100/90-19 57M Rugózás elöl: 46 mm átmérőjű döntött úszóágyazású teleszkópvilla állítható sűrítő/lökésgátlóval, 315 mm-es rugóúttal Rugózás hátul: Pro-Link lengővilla állítható sűrítő/lökésgátlóval, 323 mm-es rugóúttal Fékek elöl: 240 mm átmérőjű tárcsafék kétdugattyús féknyereggel és szintermetál fékbetétekkel Fékek hátul: 240 mm átmérőjű tárcsafék egydugattyús féknyereggel és szintermetál fékbetétekkel Száraz tömeg: 87.5 kg
HONDA CR250R
Motor: Léghűtéses, kétütemű, egyhengeres Furat x Löket: 66.4 x 72 mm Lökettérfogat: 249.3 cm3 Sűrítési viszony: 8.7 : 1 Üzemanyagelláttás: 38 mm síktolattyús karburátor Max. Teljesítmény: 58.2 LE (42.8 kW) 8,000/min-nél Max. Forgatónyomaték: 51 Nm (5.2 kpm) 8,000/min-nél Gyújtás: Digitális tranzisztoros elektronikus gyújtásszabályozóval Indítás: Berúgókar Fokozatok száma: 5 Meghajtás: Lánc Méretek (HxSzxM): 2,189 x 823 x 1,263 mm Keréktáv: 1,487 mm Ülésmagasság: 933 mm Hasmagasság: 331 mm Tankűrtartalom: 7.5 liter Felnik: Alumínium felni Gumik elöl/hátul: 80/100-21 / 110/90-19 Rugózás elöl: 47 mm átmérőjű döntött úszóágyazású iker-teleszkópvilla állítható sűrítő/lökésgátlóval, 315 mm-es rugóúttal Rugózás hátul: Pro-Link villa állítható sűrítő/lökésgátlóval, 317 mm-es rugóúttal Fékek elöl: 240 mm átmérőjű tárcsafék kétdugattyús féknyereggel és szintermetál fékbetétekkel Fékek hátul: 240 mm átmérőjű tárcsafék egydugattyús féknyereggel és szintermetál fékbetétekkel Száraz tömeg : 97 kg
HONDA CRF450R
Motor: Léghűtéses, négyütemű, egyhengeres Furat x Löket: 96.0 mm x 62.1 mm Lökettérfogat: 449 ccm Sűrítési viszony: 11.5 : 1 Üzemanyagellátás: Keihin 40 mm, síktolattyús karburátor Max. Teljesítmény: 58.2 LE (42.8 kW) 8,000/min-nél Max. Forgatónyomaték: 51 Nm (5.2 kpm) 8,000/min-nél Gyújtás: Digitális tranzisztoros elektronikus gyújtásszabályozóval Indítás: Berúgókar Sebességfokozatok száma: 5 Meghajtás: #520 Lánc, 13T/50T Keréktáv: 1508,76 mm Ülésmagasság: 944,8 mm Hasmagasság: 330 mm Tankűrtartalom: 9 liter Felnik: Alumínium felni Gumik elöl/hátul: 80/100-21 / 110/90-19 Rugózás elöl: 47 mm átmérőjű Showa teleszkópvilla 16 állású sűrítő/lökésgátlóval, 304,8 mm rugóúttal Rugózás hátul: Pro-Link® Showa villa 17 állású állítható sűrítő/lökésgátlóval, 314,9 mm rugóúttal Fékek elöl: 240 mm átmérőjű tárcsafék kétdugattyús féknyereggel és szintermetál fékbetétekkel Fékek hátul: 240 mm átmérőjű tárcsafék egydugattyús féknyereggel és szintermetál fékbetétekkel Száraz tömeg : 102 kg
Totalbike
|