Üdvözöllek Brabanti Balázs OFF-ROAD oldalán
Üdvözöllek Brabanti Balázs OFF-ROAD oldalán
Menü
 
Pontos idő
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Freestyle Motocross
 
Yamaha
 
HONDA
 
MOTOROK
 
Motoros oldalak
 
Autós noldalak
 
Rossz a kép URL-címe!
KX-250F
KX-250F : KX 250F

KX 250F

Brabanti Balázs  2005.04.27. 13:29

Technikai infó+egyéb adatok

 

KX-250F - Modellkoncepció

A KX-250F bemutatásával a Kawasaki büszkén lép be a magas fordulatú négyütemű krosszmotorok világába. A Kawasaki első négyütemű krosszmotorjának tervezésekor mindössze egy célkitűzés volt: győzni a 125-ös géposztályban. A KX-250F-et a legújabb technológiával vértezték fel a konkurenciával szemben. Az eredmény egy nagyon könnyű, és könnyen kezelhető gép lett. Úgy tervezték, hogy a 250-es négyütemű kategória legjobbjánál is könnyebb és erősebb legyen, ezért a DOHC 4 szelepes erőforrás könnyű anyagokból és nem mindennapi technológiai megoldásokkal készült. A váz a versenyeken érlelt konstrukció, az Uni-Trak felfüggesztés új himbarendszeren keresztül kapcsolódik hozzá, mely jobb futóművet és könnyebb vázat eredményezett. Az új vonalak vékonyabb megjelenést az új ülés pedig nagyobb mozgásteret jelentenek.

A KX-250F kulcsfontosságú jellemzőit a következőképpen lehet összefoglalni:

  • Könnyű súly - félszáraz karter, könnyű blokk alkotóelemek, új Uni-Trak kapcsolódás, speciális könnyű felnik és gumik.
  • könnyen indul melegen és hidegen is - FCR karburátor meleg indítással, automata dekompresszorral
  • felhasználóbarát négyütemű motor karakterisztika - a tökéletesített motorfék tulajdonságokról a 3D-s gyújtástérkép és a főtengely egyenletes kidolgozása gondoskodik.
  • nagyszerű kezelhetőség és üléspozíció - új első villa és a modern Uni-Trak felfüggesztés gondoskodik a kezelhetőségről, a karcsú felépítés miatt a vezető pozíciója rendkívül előnyös (köszönhető ez az új D-metszetű váznak) melyet az új lábtartó elhelyezés is támogat.

KULCSFONTOSSÁGÚ TULAJDONSÁGOK


KÖNNYŰ SÚLY

Blokk

  • A vékony falú hengerfej öntvény nagyon könnyű és kompakt.
  • Vékony titánium szelepek (beömlő: 31 mm; kipufogó: 25 mm) a magas fordulatszámú tartósság érdekében. Az oxidálással kezelt felületük csökkenti a kopást.
  • A könnyűsúlyú kipufogó rendszernek titánium leömlője és csak egy kicsivel vastagabb végdobja van. A dob külseje alumínium, belseje rozsdamentes acél. A kiömlő vége ellenáll a sár bejutásának.
  • A félszáraz karteres kialakítás távol tartja az olajat a főtengelytől, hogy csökkentse a mechanikai veszteséget; és hozzájárul az alacsony súlypont és a csekély tömeg kialakításához.
  • A felülre vezető olajcső belül található, és a csavarokon megy keresztül. Ez a megoldás csökkenti a súlyt és belső olajvezetékek bonyolultságát.
  • A vékony falú motorblokk valamint a magnéziumból készült felsőrész, generátor és kuplungfedél közreműködnek a blokk rendkívül alacsony súlyában.

Futómű

  • Az új kapcsolódású Uni-Trak hátsó felfüggesztés (lásd részletesebben egy későbbi fejezetben) könnyebb vázszerkezetet tett lehetővé. Mivel a lengővillához kapcsolódik a csap (korábban a vázhoz kapcsolódott), a felfüggesztés terhelése nem továbbítódik közvetlenül a vázra, ezáltal nincs szükség többé toldatokra így könnyebb szerkezetű alsó vázrész viseli ezt a terhelést.
  • Az új első és hátsó felnik extrém könnyű építési módot követnek.

KÖNNYŰ INDÍTÁS

Blokk

  • Automata centrifugális dekompresszor rendszer került a kiömlő szelep bütyökre, ami megemeli a szelepet, hogy megkönnyítse a beindítást.
  • A forró blokk életre keltését egy speciális rendszer teszi könnyebbé, melynek a működtető szerkezete a kuplungra került.
  • Az FCR karburátoron meleg indítási kör található.
  • Egy opcionális kábel felszerelésével a dekompresszort kézzel is lehet működtetni (egy karral a jobb markolaton). Ezzel könnyebb beindítani a motort, ha már "megszívta" magát.

FELHASZNÁLÓBARÁT 4 ÜTEMŰ KARAKTERISZTIKA

Blokk

  • A 249 cm3-es, vízhűtéses, 4 ütemű, egyhengeres, DOHC 4 szelepes motorblokk széles sávban adja le erejét.
  • A főtengely megfelelő mértékű lendületét felhasználva a motorfék ereje lecsökkent.
  • Az AC-CDI gyújtás TPS-sel (Throttle Position Sensor = Gázkar Érzékelő Szenzor) és 3D-s térképpel rendelkezik, hogy a változó feltételek mellett is mindig ideális legyen a gyújtás. Gyorsításkor és lassításkor a rendszer a 3D-s gyújtástérképhez viszonyítva végzi el a beállításokat, mely által javul a gyorsulás, és finomabb lesz a motorfék
  • A gyorsváltós 5 sebességes váltómű akasztókapcsos megoldása könnyen járó pedált eredményez. Az akasztókapcsos mechanizmusnak speciális váltó tartója van annak érdekében, hogy kompenzálja a különböző pilóták eltérő erejű váltásait.
  • Különböző opcionális rotorok segítségével a pilóta a saját és a pálya igényeihez tudja igazítani a motorfék erejét.

FANTASZTIKUS KEZELHETŐSÉG ÉS JOBB ÜLÉSPOZÍCIÓ

Váz

  • A KX-250F váza a versenyeken fejlesztett hídvázon alapszik, melyet új D-formájú csövekkel láttak el a felső résznél (43 x 25 mm). A váz levágott éleinek köszönhetően az idomok még szorosabban tudnak illeszkedni, lehetővé téve a szűkebb vonalakat és a jobb üléspozíciót.
  • A meredek villaszög fokozza a kanyarodási képességeket.
  • A lábtartók magasabbra és közelebb kerültek egymáshoz, így kanyarban még jobban be lehet dönteni a motort.

Első felfüggesztés

  • Az új Kayaba rugóstagok ellenőrző szelepein szabályozni lehet a belső nyomást. Az eredmény még jobb csillapítás és finomabb reagálás.

Hátsó felfüggesztés

  • A legfontosabb futómű módosítás az előző KX modellekhez képest az új kapcsolódású Uni-trak hátsó felfüggesztés. A régi rendszeren a vázhoz kapcsolódott a "link", míg az újon már a lengővillához. Emiatt nem a váz kapja a rugóstag terhelését, hanem a lengővilla, így könnyebb vázkonstrukciót lehetett kialakítani; továbbá a rugóstag most külső íven mozog összenyomáskor, nem pedig kimozdul és vissza be. Ez a lágyabb, sokkal stabilabb működés jelentősen növeli a hátsó rugóstag reagálását, különösen kigyorsításkor.

Külső megjelenés

  • A vékonyabb vonalak lehetővé teszik a vezető szabadabb mozgását és a jobb üléspozíciót.
  • Az átformált ülés laposabb és új ülésborítást használ, mely jobban ellenáll a csúszásnak.

TOVÁBBI JELLEMZŐK

Blokk

  • A 77.0 x 53.6 mm-es furat x löket arány elviseli a magas fordulatszámokat is, a leszabályzó pedig megakadályozza a túlforgatást.
  • A kompozit galvanizált alumínium henger extrém kicsi méretű, hogy megelőzze a forgattyúsház túlhűtését és az emiatt bekövetkező teljesítményveszteséget.
  • A kovácsolt, 2 gyűrűs, ónnal bevont dugattyú csökkenti a kopást, a dugattyú szoknyáján mikroszkopikus vájatok vannak az olajvisszatartás és a kis súrlódás érdekében.
  • A vezérműtengelyt tartósságra fejlesztették ki, bütykei szerszámacél-ötvözetből készültek. A bütykök szelvényei széles tartományú erőkifejtésre és nagy csúcsteljesítmény elviselésére lettek kifejlesztve.
  • 37 mm-es Keihin FCR síktolattyús karburátort TPS-sel látták el. Gyorsítópumpa felel a gyors gázreakcióért. A gázkart és a gázbowdent kicserélték, hogy megfeleljen az "ellenütemű" karburátornak.
  • A membránszelep a forgattyúsház és a váltómű közé került, csökkentve ezáltal a pumpáló/szívó veszteséget, és elősegítve a gyors reakciót és a nagy teljesítményt.
  • Az olajpumpának 29 x 4 mm-es adagoló rotorja és 29 x 10 mm-es gyűjtő rotorja van.
  • Az a tengely, amin a berugókar fogaskereke forog egyúttal a forgattyúsház szellőzőcsöveként is funkcionál. A tengely és a fogaskerék centrifugális ereje kiszippantja a váltóműből a levegőt. A főtengely görgőscsapágya speciális "lazulás-illeszkedő" kosara hozzájárul a nagy fordulatú tartóssághoz.
  • A sebességváltó fogaskerekei kemény DSG-2-ből készültek (Daido Super Steel Gears #2 = Daido Szuper Acél a 2-es fokozatban)

Futómű

  • Egy alumíniumlemez és két műanyag oldalvédő védi a blokkot.
  • Az elülső és a felső motorfelfüggesztésnél alumínium lemezeket használtak.
  • A lengővilla új, így új rajta a rugóstag mögötti öntött szelvény, ahová a rugóstag kapcsolódási pontját rögzítették, új a kovácsolt tengely tartó, a 8 mm-es láncfeszítő csavar pedig könnyűsúlyú. Az új lengővillának kúpos, hidroformált szárai vannak.
  • A felső hídnak könnyű alumínium kormány anyacsavarja és vékony, 1 mm-es acél alátéte van. A kormány csapágyház elvékonyodó kiképzésű a kisebb súly érdekében.
  • A kompakt tengelykonzolok új módon fognak.
  • Az új villavédők nagyszerűen néznek ki.
  • A lengővillát alumíniumból kovácsolták.
  • A hátsó rugóstag himbarendszerének az összekötő rúdja egy darabból áll, könnyű és egyszerű felépítésű.
  • A hátsó rugóstag olajleengedő csavarja megkönnyíti az olajcserét.
  • A hátsó rugóstag felső rögzítési pontját úgy alakították ki, hogy könnyű legyen elérni a karburátort.
  • Az első fék csöve közvetlenül a féknyereghez kapcsolódik. A fékcső kevlárból készült a súlycsökkentés és a jobb adagolhatóság érdekében.
  • A kétdugattyús első féknyeregben a 27 mm-es dugattyúkat egy 11 mm-es főfékhenger működteti.
  • A könnyű hátsó féknyeregben 25.4 mm-es átmérőjű dugattyú dolgozik. A kisméretű féknyereg elegendő helyet biztosít a kipufogónak, amikor a rugóstag teljesen összeül.
  • Az új fékpedál kovácsolt, így kellően erős és könnyű.
  • Vadonatúj külső jellemzi az új KX-250F-et: új tank és ülés, hosszabb hátsó sárvédő, újraformált oldalidomok és új hűtőborítás.
  • A jobb oldali oldalborítás hőálló, hogy elviselje a dob hőjét.
  • Az üzemanyagtank 7.5 literes, mely ugyan kisebb, mint a 2 üteműeké, mégis hosszabb működési időt biztosít, mivel a négyütemű blokk fogyasztása jóval kedvezőbb.

Egyéb jellemzők

  • A metafoam tömítés megkönnyíti az otthoni karbantartást.
  • Különböző opcionális blokk-fogaskerekek és karburátor beállító alkatrészek lesznek kaphatóak.
  • Egyéb opcionális alkatrészek: 20"-os első kerék, különböző konstans rugók az első és hátsó rugóstagba, alumínium és acél hátsó lánckerekek +/- 2 fog eltéréssel (48T).

Színválaszték

  • Lime zöld agresszív új grafikákkal

MŰSZAKI ADATOK

Motor

Típus vízhűtéses, négyütemű, 1 hengeres
Lökettérfogat 249 cm3
Furat x Löket 77.0 x 53.6 mm
Sűrítési viszony 12.6:1
Szelepvezérlés DOHC, 4 szelepes
Karburátor Keihin FCR37
Gyújtás digitális AC-CDI
Indítás berugókar
Hűtés Léghűtés
Olajozás kényszer-olajozás, félszáraz karteres

Erőátvitel

Váltó 5 fokozatú
Szekunder hajtás lánc
Primer áttétel 3.350 (67/20)
Fogaskerék áttételek: egyes 2.142 (30/14)
kettes 1.785 (25/14)
hármas 1.444 (26/18)
négyes 1.200 (24/20)
ötödik 1.052 (20/19)
Végáttétel 3.692 (48/13)
Kuplung Többtárcsás, olajfürdős

Váz

Típusa hídváz nagy szakítószilárdságú acélból (D-formájú csövek a felső résznél)
Felfüggesztés: első 48 mm-es fordított teleszkópvilla, állítható húzó és nyomófokozat (16-16 fokozat)
hátsó Uni-Trak rendszer, állítható húzó és nyomófokozat (16-16 fokozat), teljesen állítható rugóelőfeszítés
Rugóút elöl 300 mm
hátsó 310 mm
Gumi első 80/100-21 51M
hátsó 100/90-19 57M
Villaszög 26.5°
Utánfutás 110 mm
Kormányelfordítási szög 42° / 42°

Fékek

Első 1 db úszóágyazású 250 mm-es tárcsa, kétdugattyús féknyereggel
Hátsó 1 db 240 mm-es tárcsa, 1 dugattyús féknyereggel

Méretek

Hossz 2.170 mm
Szélesség 840 mm
Magasság 1.270 mm
Tengelytáv 1.475 mm
Szabad magasság: 340 mm
Ülésmagasság 960 mm
Száraz súly 92.5 kg
Tank 7,5 liter

Teljesítmény

Legnagyobb teljesítmény 43.0 LE (31.6 kW) / 11.000 ford.
Legnagyobb nyomaték 28,7 N•m {2,93 kgf•m}/ 8,500 ford

 
A HÓNAP KÉPE
Pastrana
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
lurkók számlázása
Indulás: 2004-12-08
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
KÉPEK
 
legutóbbi frissítés

legutóbbi frissítés: 2006. augusztus 13-én (szombat) volt.

 
Linkek
 
?
Lezárt szavazások
 
HA

Ha az interneten rajta vagy és ezt az oldalt nézed, az azt jelenti, hogy már meguntad a motorozást (nyugi ilyen nincs), vagy nem mehetsz ki, mert vagy nincs zséd benzinre, vagy a szüleiddel összevesztél

 
Iron Maiden
 
Iron Maiden dalszövegek
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!